Nieuws - Nieuws - Nieuws Nieuws - Nieuws - Nieuws
Zondag 7 april 2024
De voorganger van vandaag is ds. H. Mast. De liturgie treft u hier.

ER IS GEEN KINDERKERK
Samuel: Samuel wordt geroepen
Vandaag lezen we 1 Samuel 3:1-18: God roept Samuel. Als Samuel Gods stem herkent, doet hij wat God van hem vraagt.

COLLECTEN
De 1e collecte tijdens de dienst is bestemd voor de DIACONIE t.b.v. Kerkomroep
De 2e collecte tijdens de dienst is bestemd voor de KERK

COLLECTE VIA DE BANK
U kunt uw bijdrage voor de INSTANDHOUDING VAN HET KERKELIJKWERK overmaken op: NL19INGB 000 067 1500 t.n.v. Protestantse Gem. Alexanderkerk.
Uw bijdrage voor de DIACONIE kunt u overmaken opNL 47 INGB 000 062 8704 t.n.v. Diaconie Alexanderkerk o.v.v. Werelddiaconaat

UITNODIGING VOOR DE 201ste   WAKE,
“Er bestaan geen onwettige mensen
Er bestaan onmenselijke wetten”
De 201de Wake is a.s. zondagmiddag 07-04-2024 van 16.00 t/m 17.00 uur bij het detentiecentrum Rotterdam Portelabaan 7. Gastspreker is; Martijn van Leerdam, Predikant en directeur van de Pauluskerk. Kunt u niet komen mag ik u dan vragen om een kaarsje aan te steken tijdens de wake (16.00 en 17.00 uur) om zo met ons verbonden te zijn.  Weet u welkom en kleed u warm aan want de plek waar wij staan is koud.
Ide Rietveld.

VAN DE KERKELIJK WERKER
Maandag 8 april ben ik vrij om wat overuren te compenseren. Dinsdag 9 april werk ik thuis en zal niet bij het Open Huis aanwezig zijn. Uiteraard ben ik voor echt dringende zaken gewoon bereikbaar.
Annemieke Bosman

VOLGENDE WEEK "GOUWEOUWEDIENST"
Volgende week zondag 14 april is er weer een dienst waarvoor u een lied kunt doorgeven dat u graag zou willen zingen, passend bij het thema "Volg mij". Dit mag ook een lied uit een oudere bundel zijn. Meer informatie vindt u in het Kerkvenster. Liederen doorgeven kan nog tot en met maandag 8 april via mail, whatsapp of telefoon.

OM ALVAST IN UW AGENDA TE NOTEREN!
WOENSDAGAVOND 10 APRIL
Zoals eerder aan onze gemeente gemeld, heeft de kerkenraad het op de gemeentevergadering van 14 februari 2024 behandelde voorgenomen besluit over de toekomst van de Alexanderkerk ingetrokken. Tegelijk is een nieuw voorgenomen besluit in het vooruitzicht gesteld. Dit nieuw voorgenomen besluit is gereedgekomen en zal kerkordelijk verplicht,  weer aan u worden voorgelegd tijdens een Gemeentevergadering. Binnenkort ontvangt u ook een uitnodiging hiervoor. Deze gemeentevergadering zal tegelijk worden gebruikt de profielschetsen gemeente en predikant aan u voor te leggen. Dit laatste in verband met de werving van een nieuwe predikant voor onze gemeente door een in te stellen beroepingscommissie.  Deze gemeentevergadering zal worden gehouden op woensdagavond 10 april, aanvang 19.30 uur.
Twee belangrijke redenen om deze datum alvast in uw agenda te noteren.
SJAAK REUIJL, SCRIBA

ACTIE KERKBALANS 2024

Afgelopen januari was de jaarlijkse Actie Kerkbalans. Alle gemeenteleden ontvingen toen via Kerkvenster informatie over de actie en ook een toezeggingsformulier. Wanneer u uw toezeggingsformulier nog niet hebt teruggezonden verzoeken wij u dat alsnog te doen. Meer informatie over het aantal terugontvangen formulieren en ook de hoogte van de toezeggingen wordt gepubliceerd in één der komende nummers van Kerkvenster.
Commissie Actie Kerkbalans

GEZELLIGE LUNCH; VRIJDAG 19 APRIL.
Voor ieder welkom die eraan mee wil doen. Inloop vanaf 11.45 uur. Om 12.00 uur opent Annemieke Bosman met een korte bezinning, waarna we gezellig samen eten. Even na 13.00 uur sluiten we de maaltijd af en gaat ieder weer huiswaarts. Aanmelden kan op de flipover in de hal. of contact zoeken met  Agaath Pasman of Riet Schippers.
We kijken uit naar een fijne ontmoeting.
Werkgroep Pastoraat

VRIJWILLIGERSAVOND VRIJDAG 19 APRIL
Doet u vrijwilligerswerk binnen onze gemeente? Vergeet u dan niet aan te melden voor de vrijwilligersavond vrijdag 19 april, inloop vanaf 17.00 uur. We hebben alle vrijwilligers een uitnodiging gemaild, maar soms kloppen mailadressen niet meer. Daarom: ook als u geen uitnodiging hebt ontvangen, meld u vóór 15 april aan bij Maartje Fokkema, per mail maartje.fokkema@gmail.com
Loes Bliek en Maartje Fokkema

BOODSCHAPPEN SPAREN IN APRIL
Heel hartelijk dank voor de pakken en pakjes sap die we hebben ontvangen. Al deze sapjes gaan op 12 april in de tassen van VMK. Alle ontvangers zullen hier lekker van smullen. In de maand April willen wij u vragen om grote of kleine ontbijtkoek mee te brengen, alle smaken zijn welkom. In de maand mei zullen alle deelnemer van de brooddeling en van de tassen van VMK hier iets van krijgen. U kunt uw boodschap inleveren op dinsdag ochtend bij het ‘open huis’ of op woensdagmiddag , dan zijn we altijd aanwezig van 14.30 tot 16 uur, maar u kunt het ook op zondag voor de kerkdienst in de klaarstaande mand doen. Wilt u meedoen maar kan u het zelf niet regelen of brengen, zoek dan gerust contact met Carmen, Leen of Loes en Zij zullen dan regelen dat het in de kerk komt.
Hartelijk dank !

VOLGENDE KERKDIENST
Zondag 14 april 2024 aanvang 09.30 uur, is er weer een kerkdienst. Voorganger is dan Annemieke Bosman en de organist is Bas Koster.

Om privacyredenen wordt niet de volledige Nieuwsbrief op de website geplaatst. Wilt u de Nieuwsbrief in uw mailbox ontvangen? Klik dan hier om uw gegevens in te vullen.