Kerkbezoek aan de Grote kerk in Dordrecht

Op 22 oktober maakten we met vijftien personen een uitstapje naar Dordrecht. Met de waterbus vertrokken we uit de Stormpolder naar de Merwekade in Dordrecht. Vandaar lopend of met de fiets naar de kerk waar we onder het genot van een kopje koffie of thee onze meegebrachte boterhammetjes mochten opeten.
Vervolgens konden we het indrukwekkende kerkgebouw bekijken. Sommigen deden dat aan de hand van een folder, anderen gebruikten liever de audiotour. Er was zoveel te zien, dat we haast tijd tekort kwamen.
Als afsluiting kregen we een beiaardconcert van Matthijs Breukhoven. Hij belde van boven uit de toren naar de luisteraars die beneden buiten stonden te wachten of er nog verzoeknummers waren. In het warme zonnetje werden vervolgens de prachtige klanken van de klokken over ons uitgespreid.
Na afloop van dat concert scheidden onze wegen: de wandelaars gingen met de waterbus dezelfde weg terug naar de auto in de Stormpolder.
De fietsers reden door de stad naar de Merwekade en staken daar met de waterbus over naar Papendrecht. Van daaraf ging de fietstocht langs de molens van Kinderdijk via het veer in Krimpen a/d IJssel en de Algerabrug naar huis.
We genoten van de prachtige omgeving, van het bijzonder lekkere weer en ook nog van een welverdiend kopje koffie in Krimpen.