Jubileumconcert Immanuelorgel

Ruim 100 belangstellenden hadden gehoor gegeven aan de uitnodiging om op 31 oktober het herfstconcert in de Paulus' Bekeringkerk in Capelle bij te wonen. Een beetje speciaal was ook het vijftigjarig bestaan  van het Leeflangorgel dat zo lang de gemeentezang in de Immanuelkerk heeft begeleid.
De organist van de st. Bavo kathedraal, Ton van Eck bespeelde het orgel met een zeer gevarieerd programma waarin op een speciale manier aandacht was besteed aan Hervormingsdag.
Hij deed dat niet alleen; Maarten Elsinga speelde er voortreffelijk trompet bij. Samen speelden ze bekende werken en heel onbekende bewerkingen die speciaal voor orgel en blaasinstrument waren geschreven. Heel afwisselend en verrassend!
Tussendoor zorgde Richard Bot voor een terugkeer in de geschiedenis, een terugblik op 50 jaar Leeflang-orgel. Natuurlijk kwamen de Immanuelkerk en ook Frank van Wingerden daarbij in beeld.
Voorafgaand aan het concert hadden gemeenteleden gezorgd voor een passende lunch met champignonsoep en heerlijke pannenkoeken. Na afloop was er nog een drankje. Een heel geslaagde middag, waarbij een flink aantal Alexanderkerkers aanwezig waren. We laten ons in de toekomst weer uitnodigen!