Jaap van de Meent – interim predikant Jaap van de Meent – interim predikant

EVEN VOORSTELLEN

Jaap van de Meent – interim predikant sinds 1 december 2022

Tijdens zijn studie theologie aan de Rijksuniversiteit Utrecht heeft Jaap gewerkt als jeugdwerkadviseur in de provincie Utrecht, als docent in het voorgezet onderwijs en aan een opleidingsschool voor kleuterleidsters. Na het afronden van de kerkelijke opleiding en het behalen van zijn doctoraal is hij gaan werken in Rotterdam, aanvankelijk in een classicale adviesfunctie en daarna als directeur van een (Gereformeerde) stichting voor maatschappelijke dienstverlening  In deze functie heeft hij een actieve rol gespeeld bij het initiëren van schoolmaatschappelijk werk in de regio, het welzijnswerk onder Surinamers en het ontwikkelen van een huis voor mensen met HIV en AIDS. Ook was hij initiatiefnemer voor de vorming van een interreligieus platform. In deze functies was hij verbonden aan de Hervormde gemeente van Rotterdam, als predikant voor bijzondere werkzaamheden.

De afgelopen tien jaar is hij werkzaam als interim-predikant, onder meer in Apeldoorn, Glimmen-Noordlaren, Voorburg (Oude Kerk) en Den Haag (Bezuidenhout en Benoordenhout).
Jaap woont in Utrecht, heeft een dochter en zoon en is de trotse opa van 3 kleinkinderen.
Binnen de Alexanderkerk zal Jaap de Kerkenraad begeleiden in zijn functioneren.  Wilt u meedenken over de Alexanderkerk, dan kunt u een gesprek aanvragen met Jaap van de Meent (mailadres: scriba@alexanderkerk.com). Wij wensen ds. Jaap van de Meent Gods zegen en kracht toe bij zijn werk.

De kerkenraad.