Catechese voor jongeren Catechese voor jongeren

Door de Doop hoor je bij de kerk. Voor de meeste van jullie zal gelden dat je ouders indertijd deze beslissing hebben genomen. Dat doet er niets aan af dat je erbij mag horen in die wonderlijke wereld van het geloof. Centraal in de kerk staat de gemeenschap, we zijn met God verbonden, maar ook met elkaar. Dat betekent dat we op de weg van het geloof samen optrekken.
Onderweg kom je van alles tegen en kunnen er ook allerlei vragen opkomen. Maar je bent niet alleen op weg! We zijn er ook om elkaar te helpen. In de catechese is er alle ruimte om die gemeenschap te leren kennen en om met elkaar te spreken over alle dingen die je onderweg tegenkomt en alle vragen die je hebt. Soms heeft men een beeld van catechese dat daar je alles verteld wordt hoe de wereld in elkaar steekt, wat je moet geloven en dat je daar alle antwoorden krijgt. Zo werkt het echter niet. Catechese is samen zoeken en op die zoektocht vind je met elkaar iedere keer weer iets waarmee je weer verder kunt.

Heb je belangstelling en wil je meer weten? Neem contact op met de scriba. scriba@alexanderkerk.com