Bezoek aan Citykerk Het Steiger

Op 9 april hebben we een rondleiding gekregen in de katholieke Citykerk Het Steiger. De oorspronkelijke kerk Het Steiger is op 14 mei 1940 gebombardeerd, de huidige kerk is op 14 mei 1960 ingewijd. Sinds 2016 is het een rijksmonument. In de kerkzaal is, net als in onze kerk, een glas-in-beton venster. Het verbeeldt de uittocht van het volk Israël uit Egypte. Achter het altaar is een lege muur, want God laat zich ervaren zonder afbeelding.
De groepsfoto is genomen in de Mariakapel. Op de achtergrond ziet u het Mariabeeld, dat is geschonken door binnenschippers. Maria beschermt de stad met haar mantel. We zien onder haar mantel o.a. de Euromast, Het Witte Huis en de toren van de Laurenskerk.
Na het drinken van een kopje koffie of thee hebben we de kruiswegstatie gelopen. Naast de gebruikelijke 14 staties is hier een 15e statie: Jezus stijgt op naar de hemel.