Nieuws - Nieuws - Nieuws Nieuws - Nieuws - Nieuws
Zondag 28 april 2024
De voorganger van vandaag is ds. G. Koelman. De liturgie treft u hier.

ER IS KINDERKERK
Het leven van David: David en Goliath
Vandaag lezen we 1 Samuel 17:4-11 en 17:32-53: David vecht tegen Goliath.

COLLECTEN
De 1e collecte tijdens de dienst is bestemd voor de DIACONIE
De 2e collecte tijdens de dienst is bestemd voor de KERK

COLLECTE VIA DE BANK
U kunt uw bijdrage voor de INSTANDHOUDING VAN HET KERKELIJKWERK overmaken op: NL19INGB 000 067 1500 t.n.v. Prot. gemeente Alexanderkerk.
Uw bijdrage voor de DIACONIE kunt u overmaken opNL 47 INGB 000 062 8704 t.n.v. Diaconie Alexanderkerk

KRING PRINSENWIEK
Op maandag 29 april om 10.30 uur is er weer gesprekskring in de Prinsenwiek beneden in het zaaltje.

VAKANTIE
Van 27 april t/m 5 mei ben ik met vakantie. U kunt in dringende gevallen contact opnemen met het pastoraal meldpunt of met Annemieke Bosman.
Mirjam Visser-Fuchs

GEMEENTEAVOND 10 APRIL
De kerkenraad kijkt, evenals de vorige keer, terug op een goede gemeenteavond. Er was een iets kleinere opkomst, maar de aanwezigen hadden duidelijk kennisgenomen van de toegezonden documenten en kwamen met waardevolle aanvullingen en tips. Een grote meerderheid steunde het voorgenomen huisvestingsbesluit om bij voorkeur te komen tot een nieuwe kerkruimte voor de Alexanderkerk als onderdeel van een herontwikkelingsproject met maatschappelijke bestemming. De kerkenraad heeft in zijn vergadering van 22 april besloten dit voorgenomen besluit om te zetten in een definitief besluit. De vervolgstappen worden nu gezet. Wij houden u op de hoogte.
Wat betreft de profielschetsen van onze gemeente en van de beoogde predikant: de aanwezigen konden zich in grote lijnen vinden in de teksten, maar kwamen met enkele goede aanvullingen. Deze zijn inmiddels toegevoegd aan de teksten. Vervolgens heeft de kerkenraad de teksten vastgesteld.
Maartje Fokkema, voorzitter kerkenraad

JOB – LEVEN ZONDER OPLOSSING
Volgende week beginnen de gespreksavonden over het boek Job – Leven zonder oplossing.
Woensdag 24 april, 15 mei, 5 juni en 26 juni.
TIJD: 19:30-20:45 uur.
Meer info en aanmelden bij Mirjam Visser-Fuchs
predikant@alexanderkerk.com)

TRAINING PASTORAAT
Voor mensen die in onze gemeente bezoekwerk (willen) doen, bieden we vier avonden aan over pastoraat:
Wanneer: donderdag 25 april, dinsdag 7 mei, dinsdag 28 mei, donderdag 13 juni.
TIJD: 19:30 uur tot 20:45 uur (inloop 19:15 uur).
Meer informatie en aanmelden bij:
Annemieke Bosman kerkelijkwerker@alexanderkerk.com) of Mirjam Visser-Fuchs predikant@alexanderkerk.com)

FEEST VAN DE GEEST
De organisatie van het Feest van de Geest in de regio is ter ziele, maar wij gaan als Alexanderkerk alleen door: we organiseren ons eigen feest van de geest, zij het op kleine schaal. Dit jaar is het thema van het Feest van de Geest: Troost, bemoediging bij verdriet. Dit thema staat centraal in de kerkdiensten van 12 en 19 mei en we willen ook een tentoonstelling maken over dit mooie onderwerp. Maar daarvoor hebben we uw hulp nodig. We vragen u een voorwerp mee te nemen waardoor u getroost wordt: een foto, een gebruiksvoorwerp, muziek, een beeld, een schilderij, een lied, een Bijbeltekst en ga zo maar door. U kunt dat inleveren in de dienst van 12 mei of kort daarna. Als het maar op tijd is voor de tentoonstelling die we op 18 mei willen inrichten in de hal van de Alexanderkerk. Uiteraard is het van belang uw naam erop te vermelden, zodat u het ook weer terugkrijgt. Maar we zouden ook graag weten waarom het meegebrachte voorwerp zo troostrijk voor u is. Wilt u daarom het verhaal erachter kort opschrijven in een klein kader, zodat we dat in de tentoonstelling kunnen laten zien?
Wij hopen op veel reacties, zodat we een hele mooie tentoonstelling kunnen maken. Alvast bedankt voor uw bijdrage!

Afbeelding van Sabine van Erp via Pixabay

BOODSCHAPPEN SPAREN IN APRIL
Heel hartelijk dank voor de pakken en pakjes sap die we hebben ontvangen. Al deze sapjes gingen op 12 april in de tassen van VMK. Alle ontvangers kunnen hier lekker van smullen. In de maand April willen wij u vragen om grote of kleine ontbijtkoek mee te brengen, alle smaken zijn welkom. In de maand mei zullen alle deelnemer van de brooddeling en van de tassen van VMK hier iets van krijgen. U kunt uw boodschap inleveren op dinsdag ochtend bij het ‘open huis’ of op woensdagmiddag , dan zijn we altijd aanwezig van 14.30 tot 16 uur, maar u kunt het ook op zondag voor de kerkdienst in de klaarstaande mand doen. Wilt u meedoen maar kan u het zelf niet regelen of brengen, zoek dan gerust contact met Carmen, Leen of Loes en Zij zullen dan regelen dat het in de kerk komt.
Hartelijk dank !

VOLGENDE KERKDIENST
Zondag 5 mei 2024 aanvang 09.30 uur, is er weer een kerkdienst. Voorganger is dan ds. H. Mast en de organist is Matthijs Breukhoven.

Om privacyredenen wordt niet de volledige Nieuwsbrief op de website geplaatst. Wilt u de Nieuwsbrief in uw mailbox ontvangen? Klik dan hier om uw gegevens in te vullen.